Recenzie ”Roșu ca sângele” de Salla Simukka

Primul volum din Seria Alba ca zăpada de Salla Simukka ma captivat și ma introdus într-o poveste în care Lumikki Andersson se metamorfozeză dintr-o fată tăcută care are note mari atât la filosofie dar și la fizică într-o fata care știe ce e aia frica și cum poate să scape de ea, dându-și întâlnire mai de multe ori cu moarte, maturizându-se și până la final fiind o persoană fericiăa care își găsește fericirea în lucruri mici și nesemnificative pentru mulți alți dintre noi.

Descriere

E cea mai grea iarna din ultimii ani; străzile din Tampere, Finlanda, sunt înghețate și acoperite de zăpadă. și nimic nu contrastează mai tare cu albul zăpezii decât sângele.

Lumikki Andersson, o adolescentă în vârstă de 17 ani, locuiește singură și urmează cursurile unui liceu de arte. Și-a făcut o regulă din a nu se implica în lucruri ce nu o privesc. Totuși, această regula este pusa la încercare în ziua în care Lumikki găsește bancnote pătate de sânge în camera obscura a liceului.

Dându-și seama ca trei elevi de la liceul sau au un amestec în acest incident, Lumikki se trezește prinsa în hățișul unei afaceri internaționale cu droguri. Viața îi este pusă în pericol.

Acum și adolescenții au o Lisbeth Salander a lor!

Roșu ca sângele

Salla Simukka

Apărută la editura Trei în anul 2013

Părerea mea

”A fost odată o fată care a învăț să-i fie frica” Mă bucur că nu am abandonat lectura acestei cărți fiindcă la început acțiunea este confuza dar totul se leagă și am pășit încetul cu încetul într-o poveste cu multe sub ascunzișuri. Un roman polițist dar și puțin psihologic care pe mine ma făcut sa mă îndrăgostesc și să mai vreau să citesc.
Lumikki este o fată obișnuita căreia îi place să nu se bage în belele dar atunci când Elisa îi cere ajutorul ea nu ezită să sară în ajutorul ei, asta fiindu-i aproape fatal pentru că așa descoperă că tatăl Elisei este implicat într-o organizație internaționale cu droguri și că bani găsiți de Elisa și prieteni ei este defapt o amenințare pentru familia ei mai ales pentru tatăl acestei. Chiar dacă era să anticipez ce se va petrece în următoarele pagini acțiunea lua o altă întorsătură, schimbându-mi toată viziunea despre cum se va termina totul. O altfel de Alba-ca-Zăpada, hardcore care nu te lasă să pleci din povestea ei până nu afli finalul. Primul volum fiind doar o mică parte din ce va urma după, acest roman fiind
doar începutul aventurilor Lumikkiei.

Îi acord 5 stele toatei seria nu doar acestei cărți.